Sterk aan het Werk 2025: drie regionale festivaldagen in november
Om gezond en met plezier aan het werk te blijven, is het voor werknemers belangrijk dat zij zich (blijven) ontwikkelen. Helaas is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend. Door vervelende schoolervaringen hebben werknemers bijvoorbeeld negatieve associaties met leren of denken ze dat ze het niet kunnen. Om te laten zien dat leren ook leuk is en in kleine stapjes kan, organiseert SBCM in november opnieuw de Sterk aan het Werk maand.
Dit jaar kiest SBCM voor een nieuwe, regionale opzet van Sterk aan het Werk! In plaats van één landelijke dag vinden er nu drie regionale festivaldagen plaats, verspreid over november. Zo krijgen meer werknemers de kans om deel te nemen en verlagen we de drempel om mee te doen.
Met deze drie festivaldagen én allerlei praktische tools ondersteunt SBCM bedrijven om leren op een leuke en laagdrempelige manier onder de aandacht te brengen bij werknemers. Want soms hebben zij een duwtje in de rug nodig om zich verder te ontwikkelen. Met het aanbod wil SBCM werknemers laten ervaren dat leren leuk en waardevol is, op verschillende manieren kan en in kleine stapjes. En dat komt weer ten goede aan het werkplezier, de inzetbaarheid en de loopbaan!
Drie regionale festivaldagen
Vind jij het als OR-lid of leidinggevende belangrijk om (extra) aandacht te besteden aan de ontwikkeling van werknemers en zo te investeren in duurzame inzetbaarheid? Meld jouw werknemers dan aan voor één van de drie inspirerende festivaldagen. Meer informatie:
- 12 november – regio Noord: Het Kruispunt in Vriezenveen (in samenwerking met Ontplooj)
- 19 november – regio Midden: Bibliotheek Neude in Utrecht
- 26 november – regio Zuid: IBN in Uden
Meer informatie: https://www.sbcm.nl/actueel/sterk-aan-het-werk-2025-drie-regionale-festivaldagen-in-november/
Toppercampagne
Kent jouw organisatie werknemers die het afgelopen jaar met veel inzet nieuwe dingen hebben geleerd en daarmee een stap verder zijn gekomen? Dan kun je deze werknemers dit jaar aanmelden voor de toppercampagne van SBCM.
In nauw overleg met sociaal ontwikkelbedrijven kiest SBCM in 2025 voor een opzet zonder competitie-element. Van 1 juli tot 1 oktober 2025 kunnen bedrijven maximaal vijf werknemers aandragen als Topper.
Alle geldige aanmeldingen worden vanaf november 2025 tot en met oktober 2026 uitgelicht in de rubriek ‘Topper van de maand’ op de SBCM-website en in de nieuwsbrief. Zo krijgen meer werknemers het hele jaar door erkenning en waardering voor hun ontwikkeling; zonder competitie, maar mét inspiratie voor anderen. Meer informatie: https://www.sbcm.nl/tools/topperverkiezing/.